Στυλιανή Ιωσήφ
Επιστροφή στο ΛεύκωμαΣυμμετοχική δράση του 11ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας με το Μουσείο-Αρχείο Γ. Σκαρίμπα «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο»
Η συμμετοχική δράση «Μαθαίνοντας την επιστήμη μέσα από το θέατρο» θα γίνει στα πλαίσια του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής και θα υλοποιηθεί από τους μαθητές/τριες της Δ’ τάξης . Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Τάξης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu), ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education), καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου CREATIONS (http://creations-project.eu/). Αποτέλεσε έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies(OSOS) (http://www.openschools.eu/.
Οι επιμέρους στόχοι της δράσης, οι οποίοι έχουν ως κεντρικό άξονα τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις θετικές επιστήμες, αφορούν τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς.
Το θέμα που θα διερευνηθεί είναι: «Η παλίρροια, η άμπωτη, η άνωση και η ναυπηγική». Συνοδοιπόρος και πηγή έμπνευσης της δράσης θα είναι ο Σκαρίμπας και το “Σπασμένο καράβι” του. Η δράση θα παρουσιαστεί και θα βιντεοσκοπηθεί στο χώρο του Μουσείου-Αρχείου Γ. Σκαρίμπα με την ευγενική υποστήριξη των συντελεστών του Μουσείου-Αρχείου Γ. Σκαρίμπα.
Οι Εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στη δράση είναι οι εξής: Γεωργία Κακαρά (Θεατρικής Αγωγής) , Στάθης Πηλιχός (Εικαστικών), Στυλιανή Ιωσήφ (Διευθύντρια), ενώ ο καραγκιοζοπαίχτης του Συλλόγου Φίλων Γιάννη Σκαρίμπα Κωνσταντίνος Ντούμπας θα συμμετέχει σε ρόλο κλειδί με τις φιγούρες του.